Restauratie

Aandacht voor details en liefde voor het vak zorgen dat er een klasse wagen rijdend onze werkplaats verlaat. Een wagen waar wij, u én Mercedes-Benz trots op zijn.

In de jaren ’80 is de basis gelegd voor het restaureren van Mercedes-Benz oldtimers. Al snel groeide deze hobby uit tot een professionele aanpak, waarbij kwaliteit ons handelsmerk is geworden.

Een volledige restauratie vergt een grondig plan, veel overleg met de klant en een duidelijk overzicht van de verschillende stappen in het totale proces. Na de demontage volgt onderzoek en beoordeling: onderdelen die nog in goede staat zijn, worden gerepareerd en andere onderdelen worden vervangen door nieuwe onderdelen. Het chroomwerk wordt zorgvuldig uitgezocht en weer als nieuw gemaakt. Vaak nog mooier dan origineel. Zoveel mogelijk wordt het oude plaatwerk gerepareerd, onzichtbaar ingelast in afmetingen en vormen zoals dit voorheen in de fabriek werd gemaakt. Ook het spuiten krijgt de behandeling en aandacht die het verdient.

 

Het houtwerk van het interieur wordt opnieuw gefineerd. Klik voor meer informatie.

 

Het interieur wordt volledig vernieuwd. Klik voor meer informatie.

 

De softtop van de cabrio’s is een echte blikvanger. Klik voor meer informatie.

 

De voor- en achteras worden helemaal gereviseerd. Klik voor meer informatie.

 

Fotoverslag

Mercedes-Benz 220Se Cabrio,
Type 111, Bouwjaar 1964, 6 cilinder injectie motor
.


Restauratie van een Mercedes-Benz 220Se Cabrio uit het jaar 1964.
Er was wat roest en schade bijk de wielkuipen en op de achterschermen.
Bij het kaalhalen van de motorruimte kwam de oorspronkelijke kleur van de auto weer tevoorschijn.
Een oude schade was zeer slecht gerepareerd met heel veel plamuur.
Eerst het verwijderen van de oude opgelapte schadedelen.
En nu weer in de originele staat terug brengen.
Volop aandacht voor de pasvorm.
Een nieuw achterpaneel en de achterschermen zijn in het juiste model gemaakt en gemonteerd.
Helemaal opnieuw gespoten in oorspronkelijke kleur.
Het chroomwerk ligt uitgezocht om opnieuw te laten verchromen.
De onderzijde wordt vooraf behandeld en later in de kleur van de auto gespoten.
Ook de motorruimte ziet er weer netjes uit.
Het dashboard kaal maar wel in de kleur.
Het houtwerk is opnieuw gefineerd. En de aankleding van het dashbord kan beginnen.
De tank en achterasdelen zijn opnieuw gecoat en gespoten.
De tank en achterasdelen zijn opnieuw gecoat en gespoten.
De vooras is kompleet gereviseerd.
De motor wordt ver kaalgehaald.
Met de montage van de versnellingsbak hangt het geheel klaar voor de inbouw.
Eerst worden de motor en versnellingsbak op de vooras gemonteerd.
En dan zakt de carroserie er over heen.
En het opbouwen kan weer beginnen. Ook alle leidingen zijn geel gepassiveerd.
Het bekleden van de cabriosofttopbak.
De voorbereiding voor de montage van de stoelen, het mechanisme is opnieuw verchroomd.
Het motorcompartiment is compleet.
Het interieur is volledig vernieuwd.
Houtwerk, leer en tapijt zijn in originele staat teruggebracht, net zoals de kleur van de auto.
Het eindresultaat: de auto is weer als nieuw.